K-Pop Merchandising


Ik heb gisteren van een kameraad een cadeau ontvangen nav zijn bezoek aan Zuid-Korea.
K-Pop ken je, en men kan ervan overtuigd zijn dat het een industrie opzich is.
Men heeft er zelfs universiteiten waar men tengronde met alle noodzakelijke inspanningen opgeleid word tot artiest.
Slaagt men niet in de selecties, dan kunnen ze het vergeten, enkel the best maken kans op fame en rijkdom.

In bijlage een foto.
Het toont de cover van de “CD box” … een affiche opzich.
De inhoud bestaat uit evident de CD + exclusieve verzamel items zoals sheets met de groepsleden + kleinere versies waar men elk groepslid in aantreft + een clubblad met historiek van de leden inclusief de lyrics + een klein boekje die diverse coupons bevat.
Deze coupons ter waarde van een bedrag kan online ingeruild worden voor aankopen binnen wat de groep aanbied (simpele toegang via QR code).
Eveneens staan er 4 coupons in met 20 % korting voor aankomende optredens.
Leuk detail bij de foto kaarten van elk groepslid is dat deze genummerd zijn (rechterbovenhoek), wat maakt dat fans onder elkaar kunnen ruilen om hun favoriet zo in al zijn gedaanten te kunnen verzamelen.

Voor ons een ver van ons bed show, maar een ware miljarden business in Zuid Korea en bij uitbreiding Azië, want K-Pop is razend populair in ondermeer Japan, alhoewel geen enkel Japanner het Koreaans als taal begrijpt.
Niet meteen een gegeven om de Belgische en Nederlandse industrie leven in te blazen … maar het stemt tot nadenken.

2019 01 02 K-Pop Collectors The War CD

Advertenties

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s