NRJ Vlaanderen


Ik was aan het luisteren naar hun opening (06 – 07u).
Jammer, ik ben niet onder de indruk … ja hun modulatie op hun muziek klinkt zeer goed.
Bij de start (ik keek mee via TV kanaal ZES), was er zo te zien veel volk in de studio, gouden glinsters in de lucht, ballonnen …
Na de opening midden de eerste plaat gaat de groep bezoekers uit de studio
Van een feest gesproken ?

De eerste woorden “on air” …
Jammer, ik hoor de zoveelste Q, JOE stem etc
We zijn Vlamingen, geen Nederlanders, geen Fransen … doch als men het “merk NRJ” in Vlaanderen wil neerpoten, dan verwacht ik ook NRJ zoals ik ze ken alsof ze in Frankrijk klinken, want dat is voor mij nog steeds de echte NRJ sinds ze ooit in de 80s gestart zijn en hun evolutie doormaakten.
NRJ France heeft de typische voice processing op de stemmen, niets daarvan op wat ik nu hoor.
Noem het een flets gedoe, en ja dat is belangrijk als men echte radio wenst te maken met het doel het merk NRJ aan te bieden … afgezien van hun jingle pack mag de NRJ voice processing voor mij gerust “het verschil” maken.

De jonge dame die nu bezig is, is waarschijnlijk zenuwachtig, wat ik begrijp bij een opstart, doch ze blijkt héél wat zaken “cool” te vinden.
Ik heb niet de indruk dat ze blij klinkt, alhoewel iedereen daar zijn interpretatie bij heeft.
Hun format lijkt me twee aan twee te zijn, wat niet slecht is anzich, doch die verdraaide “Resfaction Effects” … Ooit gemeen goed geworden in Vlaanderen en tot nu nog steeds overmatig gebruikt bij Q, hoeft voor mij niet welke productiestudio ook hun pack maakte voor hen.

Ik zie via ZES 3 mensen in de studio, de zgn sidekicks.
Ik heb ze nog niet gehoord tenzij dat ze erbij staan in hun nek enof haar krabbend.
Ik zie en jammer genoeg “hoor” geen blij gelukkig gevoel (the happy feeling) tijdens het doen van hun set.

Bent U de eerste luisteraar ooit op NRJ ?
Die luisteraar heeft wel even dienen te wachten, een in de badkamer staande jonge dame had het genoegen om 06u51.
Was even eerder in het eerste half uur niet beter geweest ? Leuker ? Toffer ?
Zuig de luisteraar mee in je programma … Ja toch ?

Ziezo, het eerste uur zit erop.

Last but not least
De opener om 6 uur begon met de wereld beroemde woorden “In a World
Don LaFontaine zal zich even omgedraaid hebben.
Detail : Don overleed net 10 jaar geleden op 1 September 2008.
Ik heb nog steeds zijn laatste read in mijn archief die hij maakte voor al “zijn volgers” 10 dagen voor hij gestorven is (kreeg ik toegestuurd via een Canadees contact die één van zijn beste vrienden was).

2018 08 10 NRJ Vlaanderen

Plaats een reactie