Delhaize Crisis Aanbieding


Het zal niemand verwonderen dat op mijn blog ik ook eens aandacht vestig op WC papier.
Waarom de mensheid wereldwijd dit product allen hamsteren … Joost mag het weten.
Eén ding staat vast, Delhaize heeft er wat op gevonden.

Het eigen huismerk “365” is sinds enige tijd niet meer in stock en was dus nodig aan een vervanger toe.
Wees eerlijk, iedereen heeft dagelijks nood aan enig WC papier.

Blijkbaar heeft Delhaize hun stock kunnen aanvullen met een voorraad afkomstig uit het buitenland, met name uit Spanje.
Spanje ? Inderdaad, samen met Italië één van de zwaarst getroffen Europese landen tijdens de huidige Corona crisis.
Het lijkt me dus dat Spanje wél nog WC papier op overschot had.
Is dat mogelijks een reden dat Corona daar zo hard toegeslagen heeft ? Omwille van minder verkoop en gestegen overschot ?

Het huismerk “365” van Delhaize is in de XXL verpakking best nuttig om het op voorraad te hebben.
Het huidig aangeboden merk “Renova” bied dubbel zoveel voorraad (32 rollen). Beide producten bestaan uit 2 lagen.
Daar we in België leven dienen bij ons alle producten voorzien te zijn van de 3 landstalen, vaak met een optie op Engels.
Renova toont me enkel Spaans en Engels.

Delhaize heeft duidelijk het gat in de markt gevonden om hun verkoop op te vijzelen zonder dat de consument er erg in heeft.
Even vergelijken ? Doen we …
365 huismerk = 12 stuks voor 2,78 Euro of 0,23 Euro per rol
Renova = 32 stuks voor 14,99 Euro of 0,47 Euro per rol

U leest goed, het Spaanse merk is dubbel zo duur per rol !
Afgezien van het feit dat je met de voorraad dubbel zo lang doet, blijft het hoe dan ook pure afzetterij naar de klant toe.
Ik ben overtuigd dat weinig klanten zich hierom druk maken.
Het roept echter zwaar vragen op als Delhaize deze marketing uitvoert op WC papier, of zij deze omzeiling ook toepassen op andere zogenaamde niet meer of minder in stock zijnde producten ?

In een crisis zijn er steeds winnaars en verliezers.
De grote verliezers zijn de zelfstandige kleinhandelaars die hun zaak dienen gesloten te houden en diegene die wel nog mogen openblijven verdienen het spreekwoordelijke zout in de pap niet meer.
Het is nog maar eens het bewijs dat de “groten” groot blijven en buiten de lijntjes kleuren oogluikend word toegestaan.

Sinds de aanvang van de crisis riep men het van de daken “Koop Lokaal”.
Welnu lieve consument, koop lokaal, niet in de supermarkt, maar in de bakkerij, winkelzaak om de hoek …
Omwille van de goede persoonlijke service zal de prijs mogelijks wat hoger liggen. Voor wat, hoort wat !
Doch geen enkele lokale handelaar die het in zijn kop zal halen om voor hun producten opeens het dubbele van de prijs te vragen.

Doe voor jezelf even de test als je straks tijdens deze Corona crisis voor het gezin inkopen gaat doen.

Foto’s : dd 14 April 2020

dav2020 04 14 Delhaize WC Papier - 365 Huismerk (online)

Geef een reactie

Gelieve met een van deze methodes in te loggen om je reactie te plaatsen:

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s